Flashback* - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu Flashback* - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu

Flashback*

Door: Viet

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Heeey schatties!

Sorry dat ik al zo lang niets meer heb laten horen.. had het een weekje niet meer bijgehouden haha en jullie weten hoe ik ben als ik iets ff niet bijhoud dan wordt het een ramp ;) Vandaar dat ik vandaag wakker werd en dacht NU MOET IK ECHT FF GAAN TYPE hahaha...

Had wel al eerder die intentie gehad.. maar dan zitten Gerry en Teddy me weer lastig te vallen met hun chatten en hun mailtjes :P haha wat ik stiekem super gezellig vind hoor :D maar dan laat ik deze site weer zitten... Jaaaa van je discipline moet je het hebben he! ;)

Nou... waar was ik gebleven.... dat wordt ff heel hard terug denken hoor..

Allereerst Van Harte Gefeliciteerd voor tante Lilian..

Heb je gister proberen te bellen.. maar mijn verbinding doet een beetje vreemd.. maar er is ook een kaartje onderweg.. Hoorde alleen dat er nog geen een kaartje is aangekomen :S

Maar met een beetje geduld komt ie er vanzelf wel :)

Wat ik ook vergat te vertellen in mijn vorige verhaaltjes is dat een junk had geprobeerd om bij ons in te breken :S Tanja hoorde 's nachts allemaal rumoer buiten..de poort opengaan enzo... keek ze uit haar raampje zag ze vier mannen staan..
Ze vloog hup hup haar bedje uit om haar deur op slot te maken! Die morgen had Sharif haar vertelt wat er was gebeurt.. er was een junk geweest met een mes.. die wou inbreken.. gelukkig had onze overbuurvrouw dit gezien en snel onze buurman gebeld..de buurman had de buurtwacht gebeld en intussen onze inbreken tegengehouden.. Die junk wou natuurlijk snel wegwezen maar buurman was kei stoer en sloeg kei hard met een stok tegen de poort en zei dat ie er niet aan moest denken om weg te gaan.. Toen is de buurtwacht of de politie de junk ff komen halen.. Ondanks al het rumoer heb ik natuurlijk HEERLIJK geslapen en heb ik geen een geluidje gehoord... stond er ook echt vertelt van toen Tanja ik paniek kwam vertellen wat er die nacht was gebeurt! Beter een goede buur dan een slechte vriend.. hahaha of hoe gaat die uitspraak? Nou geen zin om m op te zoeken maar jullie weten zeker wel wat ik ermee bedoel :P vooral de mensen die mijn vage uitspraken gewent zijn, ja toch :D


Verder zijn we via Marcia in contact gekomen met een heel leuk sieraden mevrouwtje :D Je kunt alles zelf uitkiezen of je wensen doorgeven en dan maakt zij t :P echt super relax.. inmiddels ben ik 5 kettingen/armbandjes en oorbellen verder.. maar nu gaat ze helaas voor 3 weken naar Nederland op familiebezoek.. en moeten wij haar ff missen.. Maar dan kunnen we alvast ff goed gaan nadenken over wat we willen laten maken als zij terug komt :P Mocht iemand van jullie graag een ketting willen laten maken dan hoor ik t wel.. kost echt maar weinig!! :D

Afgelopen weekend zijn we naar het binnenland gegaan. Marcia, Tanja, Laura, Sharif en ik in de auto over de hobbelweg naar Berg en Dal en Brownsberg. Het weekend hiervoor was ik er ook al geweest omdat iemand zo lief was me zo mee te nemen ;) maar toch blijft het een avontuur he :P

Als eerste zijn we naar Berg en Dal gegaan, daar zijn we begonnen met kajakken :D Er waren heel veel 1 persoon en 2 2persoons waarvan Tanja en ik er natuurlijk een aan de haak hadden geslagen! :P Wij dachten met z'n tweeën hoeven we natuurlijk minder hard te werken dan wanneer je in je uppie zit (de rest wou trouwens die 1persoons hoor, tiz niet dat wij zo'n bitchy's zijn die er snel mee vandoor gaan terwijl iedereen m wilt ;)) Nou in het begin ging dit nog wel lekker, huppa de Surinamerivier op alsof t niets is, natuurlijk waren Tanja en ik wel al meteen als laatste maar dat komt natuurlijk ook omdat we als laatste vertrokken waren :P en we moesten nog een beetje oefenen om tegelijk dezelfde beweging te maken haha want rondjes draaien heeft ook niet zoveel zin he als je vooruit moet komen :D

Na een stukje ging het best lekker en we gingen een zijbeekje in, de mamakreek, Hier was het heel smal en moesten we op sommige stukken echt met z'n alle achter elkaar, helemaal gebukt om onder de boomstronken door te kunnen.. Tanja was zo sociaal (ze zat vooraan en ik achteraan) om een tak die in de weg zat naar boven te houden. zodra zij voorbij die tak was schoot ie natuurlijk naar mij toe! Ik met mijn goede reflexvermogen ga die tak natuurlijk met mn peddels omhoog houden wat niet lukt omdat we onder een laag stuk doorgaan en mn peddels te lang zijn.. en ja hoor die tak laat ik lekker tegen m’n hoofd knallen, precies tegen mn zonnebril aan die nu nog maar 1 glas erin heeft zitten haha.. Dat is natuurlijk wel een foto waard :P De meesten zullen hem wel al gezien hebben op hyves maar voor de rest zal ik hem er zo ff in een link plaatsen :)

De terug weg moesten we tegen de stroming in terug aan wal gaan.. Nou dat was me echt ff zwaar hoor, Tanja en ik helemaal hijgen en puffen maar dit maal niet helemaal achteraan :P toch heel terug gekomen, nog levend en ademend :P het was wel echt leuk!

Er was trouwens nog zo'n Chinese suri vent omgekiept :P was ook grappig en al helemaal dat het hem super veel moeite kosten om weer terug in z’n kajak te komen :P

Toen ff afkoelen in de rivier en daarna ff lekker chillen @ ons tentje daar!

Ze kwamen ons al snel halen om te gaan canopyingen.. Dit wil zeggen lekker door draaitjes door de rimboe zwingelen en over de Surinamerivier gaan.. ook al had ik dit de week eerder ook al gedaan het blijft leuk!

Dit keer ben ik ook weer bij het laatste stuk op de kop gaan hangen en Laura kwam met het grandioze idee ook je handen los te gooien.. haha weer wat nieuws he :P maar was zeker wel leuk, wel een heel klein beetje eng hoor voor de schijters onder ons :P en bedoel niet mezelf ofzo :P

Daarna zijn de meiden nog gaan Hiken maar ik besloot dat ik het verhaal niet in levende lijven hoefde te zien en dat ik lekker ging chillen in mn hangmatje.. :D Toen de meiden net weg waren begon het in één keer SUPER HARD te regenen, wat Sharif en ik natuurlijk super grappig vonden :P

Was ook een leuk beeld hoe de meiden terug kwamen!! :D zie foto's

Daarna zijn we verder gereden naar Brownsberg. Het was weer erg glad doordat de regen de weg helemaal glibberig maakte maar we waren heel boven gekomen. Daar hoorde we dat ze 4 busjes hadden moeten gaan halen omdat die vast stonden op de berg.. haha gelukkig hadden wij een diehard auto die het zelf kan!

Daar lekker gedoucht en gaan eten bij Rocky! We sliepen in het hangmattenkamp met nog wat andere meiden en de gidsen.. 's avonds was er nog een dik feestje bij het barretje maar Tan en ik zijn al wat vroeger gaan slapen omdat we er niet zo'n zin in hadden..

De dag erna lekker ontbeten en naar de watervallen gelopen. Ook hier moesten we weer goed opletten omdat het glad was. Lau en ik zijn natuurlijk uitgeleden.. maar gelukkig niet hard terecht gekomen..omdat de glibber ons opving ;) Eenmaal bij de watervallen hebben we ff een fotoshoot gehouden.. Waarop mn vriendje me mooi ff zegt dat ik dikker ben geworden haha.. najah tiz ook wel zo.. ben nu 2,5 kilo aangekomen :S maar kan ook niet goed naar de wc hier dus is ook niet raar als het allemaal in je buik blijft zitten.. maar dan weten jullie waar het vreemde buikje aan ligt :P ben niet zwanger ofzo hoor.. (ff roddels voorkomen ;))

Toen naar huis gereden en heb ik mama ff gebeld.. die was jarig :D en ze vroeg zich al af waarom ze nog helemaal niets had gehoord.. haha dit heeft trouwens ook een mooie foto opgeleverd want was zo sociaal om vanuit de voorbank zelf m’n telefoon even uit de tas te halen die helemaal achterin de auto stond :D en daar moesten de meiden natuurlijk stiekem ff een foto van maken :P erg grappig meiden haha ;)

Toen we weer in de stad aankwamen kwamen we terecht in een dikke file (ja die hebben ze hier ook, ook al rijdt iedereen als een gek ;))
en hebben we besloten om ff lekkere roti te gaan halen (nee t aankomen in gewicht ligt niet daaraan! :P)

Het was gezellig om die andere meiden weer te zien thuis en ze vertelde ons over hun fotoshoot. Een vriend van Marcia had ze gevraagd voor een 'shoot' voor een smsactie reclame .. en die foto's zijn kei mooi geworden haha alleen niet zo mooi als ze verwacht hadden en het ligt niet aan hun hoor want ze kunnen als geen ander poseren :D

Wel erg leuk om de foto's terug te zien :D

We hebben trouwens aapjes gezien en een klein slangetje.. de aapjes konden we niet op de foto zetten omdat ze veel te snel waren, jammer genoeg! Dacht kan ik jullie eindelijk verenigen met jullie verloren familieleden, kan ik ze niet eens op de foto zetten.. Sorry! ;)

Het hele weekend heeft heel erg hard geregend! Maandag stonden alle straten onderwater dus moesten we een taxi bellen om naar stage te komen. Na 20 pogingen en nog steeds geen taxi aan de lijn te hebben gekregen had Anne eindelijk Jeffrey te pakken.. die zei dat we nog wel een uur moesten wachten als we een taxi wilden, nou doe maar wel he want we moeten er toch ooit komen. Dus wij ales een gek bellen naar de stageschool om te zeggen dat we later komen, zeggen ze ons dat de school onderwater staat en we niet hoeven komen :S

haha nou lekker dan, zit je daar helemaal aangekleed en alles te wachten op je taxi, is het nergens voor nodig! Haha maar we wisten wel een oplossing.. we zijn lekker gaan winkelen bij Maretraitemall :D Weer leuke truitjes gekocht en een lekkere tosti gegeten.. die ik zonder kip had besteld maar waar ik toch kip ook kreeg :S haha ze weten volgens mij niet zo heel goed wat vegetarisch is want had t gisteren ook bij mn salade! Gelukkig werden ze niet geïrriteerd toen ik t zei.. (je zal maar zo;n irritant iemand hebben die t vervelend vindt en je eten gaat lopen onderkotsen ofzo,, ik ben er altijd bang voor door die clip van eminem haha :P )en kreeg ik een nieuwe tosti/salade die mee super smaakte :D

Ook is er een vervelend berichtje uit Nederland gekomen.. Tanja kreeg een telefoontje van haar ouders, dat haar opa een hartstilstand heeft gehad en is overleden.. echt super erg! Afgelopen dinsdag hebben we een herdenkingsdienst gehad. Dit hadden Laura en Tanja geregeld. Was trouwens super grappig, die pater komt gewoon uit 't Ven in Venlo :) hij doet ook altijd de diensten voor onze stageschool en was zo lief om speciaal voor Tanja deze herdenkingsdienst te houden. Tanja had een heel mooi stukje gemaakt over haar opa en heeft dit ook voorgelezen tijdens deze dienst. Ze moest wel echt huilen en ik kreeg ook wel een brok in m'n keel.. maar volgens mij hadden we dat allemaal!

Marijke kreeg juist een leuk berichtje! Haar zus is bevallen van een zoontje.. Tim :D Erg leuke foto's kreeg ze gestuurd en wij hebben lekkere beschuit met muisjes gehad!

Dinsdagavond was de inleiding voor Howli Pagwa en zijn we met zn alle naar een Hindoestaanse gemeenschap gegaan om mee te feesten :D Het gebouw zag er al super mooi uit en binnen waren allemaal meiden in super aparte jurken en kleine kindjes die op bella van bella en het beest leken, zo mooi gekleed!

Er waren kindjes die danste, een modeshow, eten en nog veeel meer!

We waren erg welkom en we mochten ook even binnen in de soort van kerk kijken. Dit zag er echt gaaf uit en we hebben er leuke foto's van gemaakt :D kan ook niet anders he!

Daarna met de taxi naar de Havana Lounge gegaan.. daar kwam Quintino optreden van rapapapa.. jullie weten wat ik bedoel toch! Kwam ik daar mijn vriendje in het bruin tegen :P haha Tanja had hem gespot en ik ging natuurlijk naar hem toe, het hele verhaal uitleggen en met hem op de foto :D We hebben het echt super gezellig gehad en flink gelachen en gefeest met z’n alle.. alleen gingen we ons op een gegeven moment ergeren dat zo nog maar 0,0% RnB draaide!! En zelfs met onze lieve aanvraag wilde ze het niet draaien. Maar goed gezellig was het toch wel :P

De dag erna ging iedereen elkaar met verfballen bekogelen! Ik was niet mee omdat ik best wel veel last had van mn rug.. dus in plaats van het nog erger maken heb ik een massagemevrouwtje laten komen en die heeft mn hele lichaam gemasseerd! Echt super relax joh!! mn rug voel ik nu nog wel een heel klein beetje maar tiz echt STUKKEN minder!! Ik denk dat ik haar wel vaker ga laten komen want t was echt fijn! :D en de andere meiden willen ook wel :P

Gisteren ben ik nog wat souvenirtjes gaan halen en wou ik eindelijk (poging 4) weer naar het postkantoor om ze op te sturen naar Nederland.. dit maal goede postkantoor, al mn spullen mee, een taxi die me er naar toe brengt,, heb ik mijn paspoort niet bij me en kan ik nog niets opsturen.. :S Erg frustrerend maar goed het is wel logisch dat je het mee moet nemen.. want kan ook wat grammetjes coke sturen en dan weten ze niet eens waar het vanaf komt, sorry voor de personen die coke van mij verwachten ;) dat gaat dus mooi niet door :P haha nee geintje maar mensen jullie moeten nog ff wachten op de souvenirtjes hoor.. volgende week vrijdag weer een nieuwe poging! :D

Op stage gaat het allemaal wel goed. Laatst had mijn mentor last van haar verstandskies en toen mocht ik de hele dag les geven :D dat was wel leuk en het ging ook goed.. nu heb ik ook een handelingsplan gemaakt voor begrijpend lezen en ben ik al aan de slag gegaan met 3 kindjes.. ga nog even met Tanja allerlei strategieën bespreken want zij heeft ook dit onderwerp voor haar handelingsplan.. wel handig want overleggen en samen denken komt altijd tot goede ideeën bij ons :P He Tannie :D

We hebben ook al een vergadering gehad op stage waarin we ons actieonderzoek hebben aangekondigd. Onze directrice gaat nu bijna naar Nederland voor een cursus en ze kwam zelf met ideeën voor workshops die er op onze school gehouden kunnen gaan worden die de leerkrachten zelf nog mogen aanvullen met eigen ideeën. Er kwamen wel leuke ideeën naar voren zoals; actiever in de klas, hoe motiveer je kinderen en doelen SMART formuleren en uitvoeren :D erg grappig aangezien dat precies is wat wij op school allemaal leren!! Hadden gehoord vanuit andere jaren dat je hier maar in ministapjes veranderingen kunt toepassen maar ik moet zeggen dat we toch wel redelijk wat vrijheid hebben in het uitproberen van dingen. Natuurlijk wel alles in overleg! Stage begint echt steeds leuker te worden!!

Marcia heeft trouwens gisteren haar laatste stagedag gehad en is nu nog maar 3 weekjes hier.. dus er gaat binnenkort een afscheidsfeestje aankomen..

Nog even wat nieuwtjes:

*ik wil nog ff kwijt, dat ik het helemaal niet leuk vind dat Silke's vriendje op bezoek komt en de mijne niet kan komen!! Ga dan denk ik wel extra hard merken dat ik hem mis. maar goed gelukkig zijn we met allemaal leuke meiden hier en kan ik gewoon lekker tegen hun aan gaan zeuren daarover :P en zullen ze me toch wel opvrolijken!

*Ik ben heel benieuwd hoe Anneke het heeft gehad op vakantie in Tunesie.. Vandaag komt ze terug als het goed is. Je moet me wel ff gaan bellen he zussie!!

*Ik heb van Marcell een leuke foto gekregen van Zean en haar.. het is echt een super lieve poepie!! Dankjewel voor de foto Marcell! :D ik werd er helemaal vrolijk van

* Lichelle heeft me ff op de hoogte gebracht van haar en Jeffrey's huisje en hoe het daarmee staat :D ook erg leuk om allemaal te horen en waarschijnlijk is het wel klaar als ik terug ben dus dat komt mooi uit ;)

*Vond het super leuk om te lezen dat Oma Kuijsje om mijn verhalen moet lachen. Fijn dat je ze aan Oma vertelt Rienie :D

*Thanxz voor alle leuke reacties en mailtjes, ben blij dat jullie me nog niet vergeten zijn.. ik bedoel ben toch al 6 weken weg en heb al 3 weken niets meer getypt :P haha
en mama je moet Nelly maar ff doorgeven wat m'n site is want kreeg een lieve mail van haar! dan kan ze mn verhaaltjes meelezen :D

* Dit weekend krijgen we weer mooi weer!!! Dat wordt dus ff goed bijkleuren want we zijn nog helemaal niet zo bruin!!! ahhhhh en dat is natuurlijk niet de bedoeling he!

PS: Dit verhaaltje draag ik op aan Thijs, omdat hij me ging mailen waar mn nieuwe verhaaltje bleef... en viola thans to him.. here it is :D

Het begint nu trouwens WEEER keihard te regenen Daar gaat het bijkleuren weer hoor.. pfff!

  • 14 Maart 2009 - 13:42

    Maud:

    he monkey!

    hier is het nu eindelijk droog gister beetje zon heerlijk! haha

    k zal annie ff zegge dat ze je snel moet belle ga zo namelijk der autotje terug brengen!

    enne WAAR BLIJFT MIJN REACTIE OP DE MAIL!haha

    :)

    xx

  • 15 Maart 2009 - 19:35

    John En Gerry:

    Ha Evietje,

    Slecht excuus hoor dat je lieve zussie en lieve tante je van het schrijven van leuke verhaaltjes hebben weerhouden! Is toch gezellig?? Zojuist bericht ("tje")gelezen. Echt wel spannende avonturen! en wat een leuke actiefoto's. Wat bijzonder van die afscheidsdienst! Heel veel sterkte toegewenst voor Tanja!
    Pas goed op jezelf!!
    Liefs en groetjes van
    John en Gerry xxxxxx

  • 16 Maart 2009 - 17:36

    Nellie:

    Ha eefke eindelijk weet ik je te vinden je mama zit nu naast me en ik ga het op mijn gemak lezen.
    Hou je goed en blijf verstandig!!!Doei!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 15866

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: