Luiaard aka Vietey is back in Paramaribo :P - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu Luiaard aka Vietey is back in Paramaribo :P - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu

Luiaard aka Vietey is back in Paramaribo :P

Door: Viet

Blijf op de hoogte en volg

10 Mei 2009 | Suriname, Paramaribo

Fietstocht Frederiksdorp Mariumburg:

2 weken terug ben ik met Laura en Tanja naar Frederiksdorp gefietst.

We hadden al een paar dagen helemaal niets gedaan (serieus 1 dag was ik zelfs te lui om me aan te kleden haha en vroeg k de meiden of zij niet kleren voor me uit wilde kiezen enzo.. helaas deden ze dat niet dus bleef ik maar lekker in mn pyjama chillen :P) dus we waren het echt zat en wilde iets gaan doen!

Eerst moesten we naar Leonsburg om daar met de fiets op een bootje naar Nieuw Amsterdam te gaan :)
Daar kwamen we nog 2 andere meiden tegen die ook daar naar toe wilde dus konden we een bootje delen.

In Nieuw Amsterdam aangekomen en toen moesten we nog een stuk en daar weer naar de overkant met de boot om naar Frederiksdorp te komen.

Frederiksdorp was vroeger een plantage maar het was er zo mooi he. Mooie huisjes en grasveld en mooie bloemen overal enzo.

Daar zijn we ff gaan lunchen en hebben we ff in de hangmat gechilled. Daarna zijn we weer met het bootje naar de overkant gegaan en zijn we naar Mariunurg gefietst.

Daar zag het er vervallen uit.
We kwamen een man tegen die ons een rondleiding gaf. Er was daar vroeger een fabriek waar wisky gemaakt werd maar de overheid had de fabriek geplunderd om de machines weg te halen om oud ijzer te kunnen verkopen. Was best eng om er naar binnen te gaan want het zag eruit alsof het ieder moment kon instorten!

Die man waar we een rondleiding van kregen vertelde ons ook een beetje over zijn leven, dat ie er vroeger werkte maar nadat het dicht was gegaan er geen werk meer was, dat ze zelf niets mogen verbouwen of ondernemen. Hij was wel echt een strijder. Hij had ook een centrum voor jongeren opgezet enzo echt super knap dat ie nog zoveel moed heeft om van alles te regelen terwijl t m zo tegen zit. Respect toch!

Toen zijn we weer helemaal terug gefietst en geboot.. en hadden we billen van hout haha!

Thuis lekker gedoucht en toen zijn we uit gaan eten want we vonden dat we dat toch wel hadden verdiend!

Tran Elite:
De dag erna zijn Tan, Nadia en ik lekker bij het zwembad gaan liggen. Het was niet echt lekker weer en het regende af en toe maar goed in het zwembad wordt je toch al nat dus lekker boeiend!

Daar hebben we leuke filmpjes gemaakt van hoe raar zit jou haar, wie springt het hoogste en balletje vangen haha erg gelachen want de filmpjes zijn echt blij!

Koninginnedag
Op Koninginnedag zijn we op stap geweest. Ik was nog snel een oranje jurkje in de stad gaan halen en we hadden allemaal een kroontje gemaakt :)

Eerst zijn we lekker gaan eten bij het pannenkoekenhuisje en daarna zijn we naar zus en zo geweest.

Daar hadden ze een Surinaamse koninging (travestiet in oranje jurk :P) en daar zijn we meteen ff mee op de foto gegaan. Toen kwam er ineens een camera en een vrouwtje met een microfoon aanzetten die wilden ons filmen enzo.

Toen hadden ze de camera op de helft van ons gericht en konden Nadia, laura en ik nog stiekem wegglippen zodat wij niet op tv komen haha :P

Ik vond het niet echt super leuk want ze draaide Nederlandse muziek.. en er was een echt Nederlands sfeertje.. hmm nou de rest had het wel echt gezellig en Nadia en ik waren de enige die het een beetje tegen vonden vallen!

Bij Zsa Zsa Zsu nog ff geweest, was er ook stomme muziek dus toen waren Nadia en ik het zat en zijn we naar huis gegaan.. bleek achteraf dat ze daarna wel weer de hele tijd normale muziek draaide haha.. majah mijn bedje was ook lekker :P

Overbridge Colakreek:

2 weekenden terug zijn we samen met Sylvano een weekendje Overbridge en Colakreek gaan doen. We gingen als eerste naar overbridge.. In de auto nog mooie muziekvideo’s opgenomen met de meiden en eenmaal daaro zijn we lekker gaan chillen in ons hutje en gaan zwemmen!

Het ziet er erg mooi uit daaro! We kregen super lekker eten.. en die avond was er een indiaans feestje. De meiden zijn wel gegaan maar lau en ik waren in ons hutje gebleven.

Lau en ik waren trouwens de hele tijd aan het duizenden haha was vet spannend want lau had steeds maar weer de shoppevrouw maar ik was toch steeds sneller bij de 1000 :P (whoehoeee)

Daarna waren we nog gewoon aan het chillen in de hangmat en toen kwam er een jongen aan die kwam kletsen. Ik had er niet zo’n zin in dus liet hem fijn met lau praten en toen ging ik ff bij het water zitten om met Jimmy te bellen. Miste hem echt erg dus hadden super lang gebelt en was wel gezellig!! :)

Toen de meiden terug kwamen van het feestje gingen de jongens nog een kampvuurtje maken en ging iedereen daar nog bij chillen. Lau en ik waren in het speeltuintje :P we gingen de hele tijd op de wip en gingen dan expres hard afzetten zodat de andere vet hoog de lucht in vloog haha echt grappig maar heb er nu nog steeds 2 blauwe plekken van op mn benen omdat we steeds tegen het zitje voor ons aanknalde :P


Daarna zijn we ook nog ff gaan chillen bij het vuurtje en toen lekker gaan slapen!
De dag erna wilde we gaan ontbijten maar we waren 5 minuutjes te laat (thanxz 2 Syl die ons niet ff had wakker gemaakt haha) maar na veel pijn en moeite werden er toen toch nog broodjes voor ons gesmeerd .. ik had lekker 2 broodjes met pindakaas hmmmm! :D pindakaas rulezz!! :P

Toen zijn we naar Colakreek gereden! Erg leuk daar! Zag er een beetje uit zoals een park in Nederland ofzo. Allemaal hutjes en zelfs een glijbaan in de kreek haha super vet!

Zo’n chinezen gingen steeds foto’s van ons maken :S haha ze probeerde t niet eens sneaky te doen! Echt ze bleven maar bezig daarna gingen we steeds express scheve gezichten trekken haha denk dat we er in China beroemd mee worden ;)

Laat in de middag zijn we weer naar huis gegaan. Tan en ik moesten nog boodschappen gaan doen omdat we de dag erna al vroeg we moesten naar Galibie en we moesten voor een week eten mee nemen en dat moesten we nog gaan kopen enzo!

Dus saaf was nog een beetje stressen! Maar gelukkig is dat wel allemaal goed gekomen.

Etentje bij Zus en Zo:

Om nog ff te kalmeren zijn Tan en ik nog ff lekker gaan eten bij zus en zo.. Dat was leuk want we hadden leuke grappen uitgehaald met de obers. Eentje hadden we tot meisje bekroond :P en noemde we Anneliesje :P (Tan had m bedacht hoor mam haha!)

Ook hadden we verzonnen dat ik Tan’s psychologe was en tevens ook Fysio haha.. weet niet meer waar Tan zichzelf tot had bekroond :P En toen ze vroegen waarom ik vegetarisch was hadden we verzonnen dat je in Nederland in de kleuterklas een koe moet slachten om te leren hoe het lichaam er van binnen inzit. Dus dat je die koe ook moet ontleden zeg maar.. :P Ik weet toevallig dat dit in Spanje wel zo is in de kleuterklas, maar dan met een varken dus dacht mayb geloven ze het wel. Denk niet dat ze er echt intrapte en denk dat ze ons maar vervelend vonden omdat we zo flauw waren haha maar je weet toch lauwe mensen zijn altijd flauw :P Dat maakte onze avond wel een beetje goed hoor!

Galibi:

Afgelopen zondag zijn Tanja en ik naar Galibi vertrokken, om daar een weekje stage te gaan lopen.
We moesten 3 uurtjes in de taxi om naar Albina te komen en vanuit daar zouden we dan met de boot worden opgehaald. De taxichauffeur Steven draaide de hele heenweg UB40 :P haha was erg gezellig en we waren met z’n alle mee nt zingen. Er was nog een vrouw en 2 kinderen achterin, lekker gepropt dus haha!

Toen we in Albina kwamen moesten we nog n dik uur wachten tot onze boot er was. We werden opgehaald door de Kapitein van het dorp, daar bleven wij ook slapen. Hij is getrouwd met juffrouw Gretha die klas 3 heeft op de school in Galibie.

In de boot moesten we nog een dik uurtje.. ik was lekker gaan slapen en Tanja hield de wacht of we wel goed gingen haha :P Tanja is er namelijk al eens eerder geweest, toen haar ouders hier op bezoek waren.

We hadden de boot trouwens voor ons alleen hihi dat was wel echt relax want je kunt er met 25 in als je goed propt en wij konden languit gaan liggen in onze priveboot :)

Daar aangekomen werden we meteen rondgeleid in het huis..(WOOOOOOOOW) de meeste mensen in Galibi leven in zo’n huisjes van golfplaten enzo, best wel primitief maar de Kapitein en juf Gretha hebben we ff een dikke vila en ook nog wel van beton! Damn het zag er zooo mooi uit!
Nou daar waren wij natuurlijk wel blij om en hadden we natuurlijk helemaal niet verwachten!

We hebben de spullen op onze kamer gelegd, onze hangmat gepakt en zijn lekker gaan zwemmen en tussen de bomen gaan hangen :P Het waaide wel hard en Tanja wilde perse haar hangmat dicht bij de mijne hangen dus we wapperde steeds tegen elkaar aan.. haha maar het was erg gezellig en we hebben die eerste dag meteen dik genoten van alles daar!

Galibi heeft trouwens wit zand overal en ik vind het op een soort van tropisch eiland lijken, al is het helemaal geen eiland haha!

Die dag erna moesten we meteen beginnen met stage. We liepen met juf Gretha mee en het was nog best een einde lopen joh, de school is aan de ene kant van Galibi en waar wij verbleven was helemaal aan de andere kant.. maar goed t is een goede ik wil een dikkere kont training om iedere dag zo ver te sjoggen door t zand! :P

Toen we daar kwamen en we ons hadden voorgesteld aan het hoofd van de school, vroeg ze ons meteen of we beide een klas konden vervangen.. Nou dat hebben we toen maar gedaan natuurlijk.

Tanja kreeg klas 4 en ik kreeg klas 5, ze waarschuwde ons nog dat het erg drukke klassen zijn en dat ze ons vast en zeker dik gaan uitproberen....Dat viel echt reuze mee haha.. de kindjes daar waren echt zo lief! Er waren wel een paar lachebekjes maar dat maakte t juist wel leuk, tegenover de stad waren ze echt engeltjes!

De dag erop kregen we weer een eigen klas en toen had ik weer voor klas 5 gekozen. We hadden die dag ervoor leuke spelletjes gedaan en ik had geen zin om die in een andere klas weer uit te gaan leggen enzo.. maar het was weer super leuk!

De dag erna hebben Tanja en ik bij de kleuters gestaan en hebben toen die morgen die klas gehad alleen :) We hebben ze het liedje van het molletje aangeleerd haha echt super leuk! (vinden wij vooral dan want wij leren m aan iedereen haha!) En nog wat leuke dingen gedaan..
Na de morgen zijn we nog ff een kijkje gaan nemen in klas 1 en 2.. daar hebben we vooral gekeken op een paar kleine opdrachten na.. dus dat was iets minder leuk! Evengoed wel leuk om te zien hoe het daar allemaal gaat!

Om eerlijk te zijn vind ik dat de school in Galibi maar weinig verschil heeft ten opzichte van het onderwijs in Nederland!!

De dag erna zijn Tanja en ik samen in klas 5 gaan staan. Haha we hadden samen echt dikke lol! We hadden om en om les gegeven. Ook hadden we een woordweb gemaakt over Suriname en Nederland,ze hadden daar super leuke boeken over Suriname en Nederland waar informatie instaat, door de ogen van de kinderen gezien.

Ze wisten eigenlijk al best veel over Nederland. Ook moesten wij ze iets laten maken voor Moederdag en een versje bedenken. We lieten ze een slipper knutselen en ondertussen bedachten we een versje.

We hadden een grappige versie gemaakt die we eerst op het bord hadden gezet. De kinderen vroegen zich al af waarom Tanja en ik al de hele tijd de slappe lach hadden :P

Nou hier komt ons versje dan: :P

Mama,

Bent u de liefste van allemaal?
U heeft namelijk nog geen sandaal.
Dat vind ik persoonlijk een groot schandaal.

Vandaag is eindelijk de dag
Dat ik weer scheetjes laten mag
Dat vind ik heel speciaal
Ik laat namelijk de beste scheten van allemaal.

Bedankt voor alles wat u voor me doet.
Als ik honger heb brengt u mijn eten met spoed!

Deze hadden we dus op het bord gezet :P en door de kinderen op laten lezen.. dat deden ze dus gewoon haha! Daarna vroegen we wat ze ervan vonden en zeiden ze ook nog dat ze het leuk vonden. We vroegen ook of ze dachten dat hun ma’s het leuk zouden vinden om zo’n gedicht te krijgen en daar antwoordde ze ook :’ja’ op! Haha ze hadden volgens mij niet door dat we een grap met ze uithaalde dus daarna hadden we maar gewoon het goede versje op het bord gezet. Toen begrepen ze het pas!

Ze mochten zelf kiezen welke van de twee versjes ze wilden en er was er nog 1tje die toch voor ons schetenversje koos :P vet grappig maar hoop toch niet dat ie dat echt gedaan heeft ;) We hebben dat versje maar meteen van het bord uitgeveegd en dat was maar goed ook want daarna kwam het schoolhoofd binnen om te vragen of het voor moederdag allemaal gelukt was :)

Hadden wij ff dik geluk dat we het net weg geveegd hadden :P

Er kwamen tijdens de lestijd steeds toeristen langs om te kijken hoe het op de school gaat en ze maakte steeds stiekem foto’s van ons :S Ze zetten hun fotocamera in zo’n open gaten van de muur en gingen dan bukken en een foto maken...... Valt niet op zeg.... die camera zie je ook niet ofzo haha nouja was iig vet wazig maar denk dat ze het raar vonden dat er blanke voor de klas stonden ofzo :P

Verder zijn we daar nog naar de dierentuin geweest. Dat was ook echt super leuk.

De apen sprongen meteen op je en kropen door je hele kleren heen. Eentje ging steeds van achter in mn shirt en probeerde er dan via mn mauw weer uit te komen maar daar bleef ie steeds met z’n dikke kont vastzitten haha!

Ook zaten er 2 apen in de boom die een pakje lucifers hadden en probeerde fikkie te steken :P maar dat lukte ze steeds niet haha al bleven ze wel dik proberen hoor!

De man van de dierentuin had net een kaaiman en die mochten we ook vasthouden, echt super leuk! Tanja vond het eerst een beetje eng en hield de kaaiman samen met die man vast. Ik wilde hem meteen alleen vasthouden en toen Tan zag dat dat lukte wou ze dat ook. Ze dacht zeker eerst ff kijken of ie haar niet verscheurd haha :P Ik moest wel heel goed bij zn nek dichtknijpen omdat ie anders wel zou bijten.

Verder was er nog een dikke papegaai, die me aan Maria deed denken (die papegaai op Danpanti, die haar eigen mannetje had dood gepikt haha) Maar deze was volgens mij wel lief. Wel jammer dat ie niet bij ons kwam zitten maar ik was ook wel een beetje opgelucht want Sema (vogeltje van Jim) kan me al hard pikken, terwijl lookalike Maria 6x zo groot is ofzo haha!

Ook waren er schildpadjes en die moest ik van die man ff uit hun hokje gaan pakken. Ze zaten helemaal weggedoken achter hun hokje en toen ik ze eruit had gepakt en in het zand (uit hun kooitje) had gezet begreep ik ook meteen waarom ze weggedoken zaten. De apen rende er meteen op af, gingen hun op hun rug leggen, in hun pootjes bijten en met een pen naar binnen prikken om ze uit hun schild te lokken haha :P Hoe gemeen (lijken Rach en mij wel ;))

Toen gingen we even bij de wilde zwijnen kijken en die waren wat agressief dus daar moesten we samen met die man in en dan konden we ze wel aaien. Ze waren helemaal niet lekker om te aaien met de stekels van ze.. maar zij vonden het wel lekker om geaaid te worden!

Er was ook een soort van miereneter (weet ff niet meer hoe het diertje heet) en die mochten we ook op de schoot nemen. Die moest je ook blijven kriebelen anders zou ze bijten. Ze had ook kleintjes maar daar mochten we niet aankomen omdat ze anders kwaad zou worden!

Verder hebben we nog een dikke wurgslang vast gehad en om onze nek gehad. Die was echt super sterk joh, hele lijf vol spieren dat voelde je echt goed. Deze was sinds kort tam en de vorige keer toen Tan er was, was ie nog helemaal niet tam dus zij wilde liever dat ik m ff eerst kreeg.

De apen waren vet jaloers dus die kwamen ook weer op me springen en wilde steeds aan de slang komen om die huid te voelen. Die slang kroop ook overal.. ik hield mn voet even een beetje omhoog kroop ie er meteen onderdoor, tussen mn voet en de zool van mn slipper in haha moest ik mn voet omhoog houden tot ze haar hele lijf eronderdoor had gewurmd, gek beest :p

Er was ook een vette luiaard (Tanja noemt me al weken zo vanaf ze het beestje heeft gezien, moet zeggen dat ik de gelijkenissen wel zie hoor :P op de vlooien na dan!) En daar zijn we ff mee in de hangmat gaan chillen :)

De apen kwamen weer vervelend doen en gingen steeds over meneer de luiaard heen rennen. Meneer de luiaard die te lui was er echt iets aan te doen liet gewoon een paar keer z’n tanden zien en gromde wat en ging daarna weer verder chillen.

De apen hadden daar gewoon schijt aan en gingen verder met klieren (dat zijn de echte volhouders he :P denkt dat Remy en Nico van Deur er van afstammen ;))

Toen heb ik nog ff de rug van de dierentuinman gekraakt door over hem heen te lopen want hij had al de hele dag last van z’n rug.. daarna voelde t al veel beter en kon ie weer normaal bewegen.. dus mensen jullie zeggen t maar als jullie me nodig hebben he (Sms kraak aan naar 1234 en ik kom ff langs :P haha ofjah je kunt dan beter ff bij mij langs komen want anders moet ik heel Nederland afreizen als t zich tenminste niet verder uitbreidt over de wereld ;) en daar heb k niet zoveel zin in! Ofja als de tickets betaalt worden hebben ik er eigelijk toch niet zo’n hele erge moeite mee maar dan moeten jullie voor mij en jim een ticket boeken.. dan roep ik hem wel ff uit tot mijn personal assistent :P )

De man van de dierentuin vond dat we onze stage op de basisschool moesten laten gaan en bij hem stage moesten gaan lopen haha en 1 van ons mocht er komen wonen, we mochten zelf weten wie en de ander mocht dan in de vakanties langskomen, aangezien we beide niet veel interesse in dit plan hadden hielden we het toch maar op onze stage op de basisschool ! :P

Als bedankje werd er een kokosnoot voor ons geplukt en gekapt en mochten we die drinken. De apen werden weer jaloers en probeerde ze de hele tijd af te pakken haha toen we m leeg hadden, hebben we ze maar aan hun gegeven waren zij ook weer blij :P

We zijn ’s avonds met een bootje naar een legstrand geweest en hebben daar zeeschildpadden hun eitjes zien leggen. Ook mochten we zo’n eitje vasthouden (ze leggen er wel 150 per keer ofzo.. zou bij de mensen echt niet met zo’n aantal moeten komen haha!) Die eitjes waren net pingpong balletjes ofzo echt grappig!

Ook mochten we de schildpad ff aanraken en aaien toen die nog in trans was! Dat was echt mooi en leuk om mee te maken!

Verder hebben we gewoon veel gechilled eigenlijk en lekker gezwommen. Dat was soms wel een beetje eng want bij laag water zitten er roggen en als je daar op gaat staan en ze prikken dan ben je al snel dood! Maar als de kinderen daar zwemmen (van de bevolking) dan kun je er gerust in. Tan en ik gingen dus steeds opzoek naar de kinderen en gingen er daar in :P lekker slim dus haha!


Vrijdag gingen we weer terug richting Albina maar we gingen eerst ff langs bij Frans Guyana.

Hier mochten we kiezen of we de gevangenis wilde bezoeken of lekker de stad in wilde gaan. Omdat Tan en ik bang waren dat ze ons de gevangenissen niet meer uit zouden laten gaan kozen wij toch maar veilig voor het stadten :P

We hadden namelijk van Silke, Daan en Laura gehoord (die hier een paar weken terug waren geweest) dat ze daar croissantjes hadden gegeten... en ja als het in Suriname ergens aan ontbreekt is het aan croissantjes!!!!

Dus wij flink opzoek gegaan naar een bakker en lekker veel croissantjes gegeten haha! Ook zijn we ff iets gaan drinken in een cafeetje en hebben we wat rondgelopen.

We hadden gedacht dat het er mooier zou zijn maar het zag er best vervallen uit allemaal. We hebben de kerk gezien, het voetbalstadion, wat winkeltjes en zo nog wat rondgelopen. De prijzen tegenover Suriname schilt veel daar, daar is namelijk alles in Euro en omgerekend misschien wel 5x zo duur als in Suriname :S

Maar goed de croissantjes waren niet duur hoor en wel ergggg lekker!

Daarna met de boot weer terug gegaan naar de overkant, In Albina uitgestapt. Daar moesten we nog n uurtje wachten tot onze taxi er was en toen hij er was nog meer dan een uur tot de andere mensen er waren die ook mee zouden rijden.

Toen hebben we onze bagage ff in de taxi geladen en zijn we zo nog wat rond gaan lopen.

Er waren eigenlijk best wel leuke winkeltjes. De mensen daar noemden ons trouwens White baby’s haha :P riepen ze vanuit verschillende kanten dat was best grappig.

Toen we eindelijk in de taxi terug zaten (de mensen waren niet gekomen omdat ze pech hadden gehad op de weg erna toe en nog ver van ons af zaten maar er ging een moeder en 2 dochtertjes mee) kwamen we stil te staan door een soort van file. Er was een vrachtwagen in een kuil blijven steken en die was bijna omgeslagen, hij stond er echt zo schuin als ik weet niet wat op de weg!

We kregen het voor elkaar om er via de berm er toch langsom te kunnen rijden en gingen weer verder.

Die kinderen waren trouwens vet leuk. Tan en ik waren ze steeds aan het plagen en kriebelen en gaven dan elkaar of een van de kinderen de schuld dat zij dat deed :P Na een tijdje trapte ze daar niet meer in en pakte ze ons terug haha!

Ze waren nog nooit in Suriname geweest en waren ook echt verwonderd van alle grote gebouwen en huizen enzo die zij blijkbaar in Frans Guyana niet hebben ofzo! Was leuk om te zien hoe ze overal op reageerde!

Toen we eindelijk thuis waren hebben we nog ff de cd van de chauffeur overgekocht en zijn we meteen richting pannenkoekenhuisje gegaan om te eten! :P

Ik heb de laatste week best wel weer last van mn buik dus kreeg bijna niks naar binnen dat was wel echt jammer want ik had een super lekkere salade en Vlaamse frietjes besteld!

Die salade heb ik trouwens zelf samengesteld en als ik nu kom weten ze al precies wat ik wil hebben :P haha ze waren er nu dus ook super verbaasd over dat ze het bord zo vol terug kregen, de serveerster kwam me nog ff vragen of wel alles goed met me was haha!

Verder hebben we dit weekend lekker gechilled.. beetje op de bank gehangen en filmpjes gekeken!


Ow, trouwens Gerry de foto’s die je gestuurd had waren echt erg leuk!!! :)

En ik wil Zep condoleren met de dood van z’n pa en de rest natuurlijk ook (Liesbeth, Jordy en Joyce!) Sterkte allemaal!

Vandaag heb ik Jim ff op mn ma afgestuurd met een bloemetje voor moederdag haha :P en ff met iedereen gebelt, Tedje, mama, eliesje, oma en jim! Mis iedereen toch wel erg hoor en ben best blij dat ik over 2 weekjes weer lekker thuis ben!

Als ik terug ben ga ik trouwens meteen 3 nachtjes met mn moppie weg naar Belgie en kom ik die woensdag (27mei) weer echt in Nederland :P

Fammie is bij deze uitgenodigd om gezellig iets te komen drinken woensdagavond..

En friends.. die zaterdag erop klein feestje @ my place.. gezellig bijkletsen, drinken en daarna de stad in! (29mei!) vrijhouden dus he!!

28 mei ga ik gezellig bbq’en en waarschijnlijk op stap met mn oude klasgenootjes.. dus is weer genoeg te doen als ik weer in NL ben.. nu maar hopen dat ik nog tijd kan maken om aan m’n competenties te werken :P haha maar goed dat komt wel goed denk ik!

Nu nog ff dik genieten van m’n laatste 2 weekjes hier!

Tot snel allemaal!!!

xxxxxxxxxxxx

  • 12 Mei 2009 - 09:34

    Thijs:

    Hoi Eefke,

    wat een lang verhaal! Leuk om te lezen maar op een gegeven ogenblik gaat het me duizelen.
    Fijn dat jullie Galibie ook hebben meegemaakt, zo te lezen toch wel een beetje anders dan in NL.
    Geniet nog van de resterende tijd!

  • 16 Mei 2009 - 14:54

    Fam. Van Deur:

    Ha Eefke,

    Jij hebt in deze 4 maanden zoveel meegemaakt en alleen maar leuke en leerzamen dingen!
    Wij zijn jaloers.
    Maar je hebt het er al weer bijna opzitten....
    Nog een weekje hé?
    Geniet nog van deze week en dan horen we daarna wel persoonlijk van je hoe je het hebt gehad...!
    Maar dat zal ongetwijfeld kei tof zijn geweest!
    Kusjes Nico, Marian, Mariska en Remy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 15866

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: