barvrouw ala vietey :P - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu barvrouw ala vietey :P - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu

barvrouw ala vietey :P

Door: Viet

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2009 | Suriname, Paramaribo

Hoi Hoi lieve mensen,

Jeetje ik weet niet eens meer wat ik de afgelopen tijd allemaal gedaan heb… ik zou me eigenlijk diep moeten schamen.. maar het feit dat ik de afgelopen nacht, nee correctie.. morgen, maar 2 miezerige uurtjes heb geslapen, kapot moe opstond omdat mijn maag rammelde en mij dwong eten voor hem te gaan maken (gemeen he) en tijdens mijn lekkere bamisoep bedacht ik me dat ik best wel meteen kon gaan douche om vervolgens lekker bij het zwembad te gaan liggen en daar verder te slapen zodat ik bruin kon worden met tussenpauzes om tussendoor lekker te kunnen plonzen..(huhum waar het gedeelte ‘verder slapen’ natuurlijk ook weer niet echt gebeurde en dat allemaal terwijl ik vanavond om half 10 begin met mijn nieuwe baantje, barvrouw bij club ‘Magarita’s.

Nu vraag jij je natuurlijk af, waarom gaat die aap dan ook pas ’s morgens haar bed in en wat nou nieuwe baantje?! Haha (nee ik kan geen gedachte lezen maar heb gewoon mensenkennis :P)

Nou dus ik zit nu bij het zwembad en heb genoeg tijd om weer eens ff een berichtje voor jullie te typen en dan zal ik meteen maar ff uitleggen hoe ik in deze situatie terecht kwam.

Gisteren vonden we echt dat we lekker op stap moesten gaan want sommige van ons waren al lang niet meer geweest (waar ik natuurlijk weer eens niet bij hoorde ;) ) En we hebben nog maar een paar weekenden, waarvan we ook weekenden in het binnenland gaan doorbrengen met tripjes en stage. Dus een goede reden om met z’n alle op stap te gaan :) Van te voren nog ff gechilled (proberen te slapen maar dat lukte niet) klaargemaakt, lekker buiten gezeten en gedronken, Bob Marley erbij tot de meiden ’t zat waren :P daarna mee gezongen met de gouwe ouwe van de Spice Girls en daar dan ook maar meteen een fotoshoot bij gehouden.. de taxi gebeld, de chauffeur op de hoogte gebracht dat wij de nieuwe Spice girls worden en gevraagd of hij de eerste handtekening wilde.. wat hij natuurlijk afsloeg maar waar hij wel de hele tijd grappen over bleef maken. Ik was trouwens ‘Posh’ (gatsie maar er was geen andere over haha!), Marijke was uitgeroepen tot Gerie (Slettebak die zich niet weet te kleden ;)), Anne tot Emma (Baby), Laura tot Mel B (Hotshot met krullen) en Tanja tot Mel C (Sporty) .. Silke was er helaas niet bij omdat haar vriendje momenteel op bezoek is en zij het te druk hadden op hun hotelkamer (snik snik, ik mis Jimmmmyy!!) Nou volle moed en met al een paar baco’tjes op hadden we het natuurlijk meteen super naar onze zin en konden de grappen niet meer stoppen :P ( Jullie snappen natuurlijk wel dat ik de grappige ben hier :P)

Volop bezig met onze geweldige dansmoves werd ik opeens op mijn rug getikt met de vraag of ik Eefke ben, haha natuurlijk dacht ik er ff over na of ik zou zeggen nee, hoe kom je erbij, mijn naam is Gertruda (sorry voor de mensen die zo heten maar ik vind het gewoon echt een belachelijke en lachwekkende naam.. niet dat die van mij zo fantastisch is hoor PAP en MAM :P) maar zag al snel dat het de man, van de zus van mijn soort van ex was.. super grappig dat ik hem tegen kwam joh.. ff gekletst en nummers ff uitgewisseld zodat ik Isil kan bellen (de zus waar ik het net over had) om iets af te spreken. Zij was helaas thuis maar anders was er niemand bij de kleine van hun.

Daarna door naar Magarita’s waar ze super goede muziek draaien (LOVE IT, LOVE IT, LOVER ITTT) en waar wij de enige blanke zijn :P Normaal durven we er niet te dansen omdat iedereen ons sowieso al aan nt staren is.. maar Tan en ik hadden er schijt aan en feesten gewoon lekker mee. Iedereen deed echt opvallend aardig.. ook de vrouwen daar knikte vriendelijk naar ons en sommige begroette ons zelfs.. terwijl we normaal toch best pissig aangekeken worden.. maar goed het was erg gezellig dus!!

Ook had Tanja (we waren nog maar met z’n 2e overgebleven, de andere Spice girls waren al afgezakt naar huis) een oogje op de barman. Ik natuurlijk ernaar toe om te vragen of ie met haar op de foto wou, want Tanja doet mee aan een weddenschap met een vriendin die op Sint Maarten zit en beide moeten ze de lekkerste van hun plek op de foto zetten… MET zichzelf.. Nou en hij was volgens Tanja dus de lekkerste, nadat ik Tanja aangewezen had kwam hij meteen mee. Daarna waren ze nog vaak gezellig met elkaar aan het kletsen en kwam de eigenaar van de zaak met mij kletsen. We kwamen erop dat ik in Nederland ook barvrouw ben en met die wetenschap mocht ik meteen beginnen bij hun achter de bar, want zij hebben nog iemand nodig.. nou na ff te vragen wat ik ervoor krijg en de deal te hebben gemaakt dat het dan ook de hele werknacht gratis drank is en dat hij ervoor moest zorgen dat de DJ ophield met zijn blehhh electro en weer fijn RnB en Reggae moest gaan draaien en hij aan zijn barman moest gaan vragen wat hij van Tanja vindt (Tanja was ff naar de wc) en dat werd dus meteen ff allemaal geregeld. Hij kwam terug met het antwoord dat hij Tanja leuk vindt. YEAHHH :) Nou ik was natuurlijk van mening dat hij dan maar ff zijn telefoonnummer moet geven en dat moest de baas dus maar ff gaan zeggen. Hij durfde niet (Tanja was weer terug) en Tanja moest het maar komen halen, echt niet dus en de baas moest weer terug want hij moet toch echt wel zijn nummer zelf komen geven!! Nou toen kwam ie dus achter de bar vandaan en kwam een praatje met Tan maken.. nummers uitgewisseld en na t werk hebben we nog ff met z’n viertjes gechilled.. Vandaar dat we dus vanmorgen pas thuis waren (verklaring 1 en 2 in een stuk haha)

Nou wat ik jullie nog meer wil vertellen:

• Het concert waar Tan en ik naar toe waren geweest samen met Anne en haar pa en oom, op aanraden van onze muziekdocent, was SAAAIII en we zijn in de pauze weg gevlucht :P Gelukkig zei onze muziekdocent de dag erna ook dat ze het saai vond!
• We hebben de afgelopen weken veel bezoek gehad (pa en oom van Anne, ouders van Tanja, op dit moment het vriendje van Silke en de moeder van Anne en over een paar dagen komt de Moeder van Marijke!) Lau en ik zijn de bezoeklozen maar gelukkig vermaken we ons samen prima :P
• Stage in de stad zit erop!! Woehooeee.. We moeten alleen nog 1 maal terug om de resultaten van ons actieonderzoek te presenteren en we gaan misschien nog een uitstapje maken met de collega’s :)
• Nu twee weken vakantie, welverdiend :)
• Komende vrijdag, zaterdag, zondag en maandag ga ik met Tanja en Laura naar Blanche Marie, we gaan nog mee op Jeepsafari met de moeder van Marijke en we gaan naar Overbridge. De laatste vrijdag van de vakantie gaan we alvast naar Galibie want daar gaan we stage lopen voor een weekje. Daarna hebben we nog 3 weken vrij. Wat we dan nog gaan doen weten we nog niet precies wat we allemaal gaan doen maar dat horen jullie nog wel..

Tot zover dus de weetjes die jullie nog moesten lezen :P

Nou ik ga t kort houden want Lisanne (sieradenmevrouwtje waar we nu bij in het hotel aan het zwembad zitten) komt met mijn bordje frietjes aan :P en jullie weten best dat ik eten belangrijk vind :P en heb echt nog niet veel gehad vandaag!!

Spreek jullie snel weer!!

Bedankt voor de lieve kaartjes/mailtjes!

xxxjesss

  • 13 April 2009 - 18:51

    Tanja Haenen:

    Hallo lieve Eefke,

    Even wil ik een mededeling doen. Ik vind het heel erg leuk voor je die carriere achter de bar, maar dan moet je wel komen opdagen he..

    Groetjes
    Eigenaar Mageritas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 15866

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: