Gelukkig nieuwjaar ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar ;)

Door: Eefke

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Heey lieve mensen..

Vorige week zaterdag, op valentijnsdag waren de meiden van onze school, van de studiereis, aangkomen :D We hadden een paar weken eerder al afgesproken om gezellig met zn alle te gaan uiteten en wie t zou trekken zou dan nog mee op stap gaan.. wij haasten om daar op tijd te komen :P Met heel veel moeite haha.. hebben we daar dik 1,5uur moeten wachten omdat het zo druk was met de koffers en op de weg.. dus wij lekker veel knoflookbrood en drinken besteld omdat wij kapot veel honger hadden (en de school betaalde :P) haha en met zn 6e hebben we ons super goed gemaakt.. een paar meiden hebben echt droge humor (net als ik :P vind ik zelf tenminste) en daar heb ik echt hard mee gelachen!!

Toen de studiegroep binnenkwam, was het toch wel ff raar hoor! Je zit zo ver weg van iedereen en dan komen zij zo ineens ff met zn 25e ofzo binnen lopen :P Dan is t gewoon net alsof je in Nederland bent haha. Maar bij die studiegroep zitten ook een paar vriendinnetjes van mij.. was super leuk om hun weer te zien.. en de wilde verhalen kwamen natuurlijk allemaal naar boven. Na het eten zijn we ff mee gelopen naar hun hotel en ben ik ff met de meiden van de studiegroep hun kamer gaan bekijken.. :D zag er erg relax uit! Onderweg kwamen we trouwens echt een hele dikke vette pad tegen :P Die zat ergens bij een hotelkamer als een bewaker :P Wij dachten met zn alle dat het een stambeeld was omdat ie zo stil zat.. maar toen we wat dichterbij kwamen om te kijken bewoog die ineens.. haha na zoals we meiden zijn hebben we ook gegild :P en ff een foto gemaakt van de dikke pad :P Kijk dat durven we dan weer wel he :P dus echte pussy's zijn we nou ook weer niet ;)

Er waren er maar een paar die nog mee op stap gingen (alleen de jongens van de studiegroep :S haha wil toch wel iets zeggen he?! Misschien dat ik daarom ook altijd meer met jongens om ga dan met meisjes en t beter met jongens kan vinden ;)) Op stap was het echt nog heel erg gezellig!!

Daarna lekker naar huis om naar bedje te gaan want de zondag moesten we echt al vroeg op!


Zondag zijn we namelijk met een bus vol bakra's naar een plaatsje gegaan in de buurt van Saramaca..Volgens mij heet het Marcell's Creek (Jammer dat er geen bordje wass, of ik die iig niet heb gezien anders had ik speciaal voor Marcell wel ff een foto gemaakt :P Altijd leuk om net te doen alsof je kei beroemd bent ofzo toch ;))

We mochten daar mee naar een feestje.. niemand van ons had door wat voor een feestje t was.. dus na 3 uur in de bus te hebben gezeten.. wat rond te hebben gehuppeld daaro.. en de mensen te hebben ontmoet.. kwamen we erachter dat ze nieuwjaar aan het vieren waren :D

Echt super leuk!!! Er waren eetkraampjes.. een zaal waar een bandje aan het spelen en iedereen aan het dansen was.. super leuk om te zien.. allemaal kleine kindjes die al beter kunnen dansen dan wij allemaal :P Na een paar uurtjes gefeest te hebben, zijn wij als groepje toeristen ff naar een creekje gegaan om de dag een beetje te breken :P Tot mijn verbazing waren er maar 4 die erin gingen zwemmen.. ik was natuurlijk zo stoer om ook te gaan zwemmen ;) en het was echt lekker.. Daarna in mn natte kleren (want kon niet echt drogen omdat het regende) weer terug naar het dorpje.. Daar nog ff meegefeest en daarna een traditionele dansloop gemaakt naar het creekje toe.. we moesten een beetje vooruit schuifelen en met onze billen schudden.. en opeens gingen ze dan ook weer een stukje achteruit :P waardoor het bij mij steeds mis liep omdat ik zo enthousiast mee aan het doen was, of gewoon niet aan het opletten was en de mensen steeds tegen mij aan knalde ;) Daarna toen ik wel goed aan het opletten was (na 3x mensen voor een opstopping gezorgd te hebben) ging ik steeds super snel naar achter schuifelen omdat ik bang was dat die van voor mij tegen mij zouden knallen.. maar toen knalde ik tegen de mensen achter mij :P haha kortom ik was echt de verpester van de dansloop ;)

Daarna werd er vuurwerk afgestoken, minder uitbundig dan bij ons maar het was wel leuk om te zien!

De mensen waren wel echt super aardig.. en wilde allemaal graag weten hoe wij het vonden bij hun.

Ze vieren trouwens 31dec dat het oude jaar voorbij is en 15feb breken ze het nieuwe jaar aan.. wat daar tussenin zit daar heb ik ook geen idee van ;)

Toen we weer terug waren wou iedereen toch wel graag naar huis omdat het een lange dag was geweest.. en wij natuurlijk de nacht daarvoor op stap waren geweest :P waren we een beetje aan het wachten en aan het chillen tot we gingen.

Sommige diehards waren binnen nog flink aan het dansen met de killz.. en die hadden dus nog veel te veel plezier.

Wat echt raar was om te zien was dat alle kinderen de eetbakjes van andere leeg gingen eten, je ships uit de hand trokken en in je tas gingen schuimen om te kijken of je iets te eten bij je hebt.. terwijl ze volgens mij niet echt verhongerd waren :S

Maar buiten dat om was het dus echt een hele leuke ervaring om mee te maken :D

De terugweg was trouwens nog wel leuk.. Wij waren kapot moe en waren daarom allemaal in een super melige bui.. denk dat de rest van de bus het minder leuk vond :P maar wij hadden echt dik plezier.. We waren spetterende love blunders aan elkaar aan het voorlezen, die echt voor baby's bedoeld waren want ze sloegen echt totaal nergens op.. en als dat Love blunders zijn, maak ik ze Non-stop :P en vind mezelf nog wel meevallen in het blunderen haha.. ik bedoel ik ben wel erg.. maar kan altijd nog veel erger he.. en ik kan t ook maar beter vanuit die kant bekijken ;)

We waren natuurlijk weer wie ben ik aan het spelen.. konden de vragen die we al gesteld hadden niet onthouden omdat we zo moe waren en vergaten ook welke persoon we voor de ander hadden bedacht :P dus dat spel gaven we voor die avond maar op :P

Verder hebben we dik hard mee zitten zingen met Tanja's lieveling liedje (no playin' games) en deze telkens opnieuw bij de buschauffeur aangevraagt.. tot we t zelf ook helemaal zat waren :P

De maandag op stage was zuur.. omdat ik echt nog kapot moe was.

Dinsdag moesten wij naar de vreemdelingenplotitie en hebben we 5 uur moeten wachten tot we aan de beurt waren.. ook hier hebben we ons eigelijk niet echt verveeld :P Kwam trouwens een oud klasgenootje van me tegen.. die nu ook stage loopt hier :D echt grappig!!

De rest van de week heb ik een beetje relax gewinkeld een aantal dagen :P Was eerst echt gefrustreerd omdat de kleding hier me steeds niet paste enzo.. maar na wat zoekwerk heb ik dan toch heel wat leuke dingen gevonden :P Mama hoeft mij ook niet meer de kleren die ik vergeten was na te sturen.. want heb wel ff genoeg nu hier haha ;)

Donderdagavond draaide er een film bij zus en zo.. daar zijn we toen lekker gaan eten (op Silke na, want die vond haar eten niet lekker.. en ze was van te voren steeds aan het twijfelen wat ze zou nemen en wij hadden haar dit eten toen aangesmeerd :P) en film gaan kijken.
Ze draaide PS. I LOVE YOU.. haha waardoor ik Jimmy natuurlijk vet erg ging missen.. wat ik trouwens al best wel erg deed.. maar zo'n films maken het altijd erger he :P Ook als je liefdesverdriet hebt enzo haha.. Maar goed, was wel een leuke film.. en waren ook geweldige hoofden die telkens in het beeld zaten!! :P Na de film en pijn aan onze kontjes vanwege de houte bankjes, zijn we weer naar huis toe gefietst en lekker gaan slapen..

Vrijdag hadden we carnaval op stage :D Tanja en ik hadden ons rot gezocht naar een pakje.. uiteindelijk hadden we besloten om Indiaan te worden (wel ff op stage gevraagt of we daar geen mensen mee zouden beledigen, want ja hier wonen wel indianen.. misschien niet zo leuk om te zien dat mensen zich als jou soort verkleden :P ahoewel ik het best grappig zou vinden als een surinamer zich als bakra zou verkleden :P) Maar een band met veren om ons hoofd vonden we niet echt genoeg.. toen zijn we ons een lap bruin stof gaan halen en hebben we zelf ons pakje in elkaar geflanst :P wat overigens best goed gelukt was hoor.. Aan Tanja hadden ze zelfs gevraagt waar we het pakje gekocht hadden :D (foto's volgen nog!)

Op stage hadden we een wedstrijdje wie er het leukste verkleed was.. Helaas mochten de leerkrachten niet mee doen (Tanja en ik waren trouwens als enige verkleed van de leerkrachten) want anders hadden wij uiteraard gewonnen ;)

Er was een winnaar onder de jongens en onder de meisjes. Een jongen was echt origineel en was als wasmachine gekomen :P echt super leuk!!!! Hij had dus ook de prijs gewonnen.. van de meisjes had een tinkerbell (in het blauw) gewonnen.. waarvan de mama het pakje zelf had gemaakt en ze zag er echt super mooi uit!!

Na stage ben ik lekker gaan slapen en zijn we 's avonds nog op stap geweest.

Zaterdag was ik al supervroeg wakker,, en ven ik,voor het eerst hier, aan school gaan werken :P een paar uurtjes later was de rest ook wakker en toen ben ik nog ff met Tanja samen verder gegaan :D ben nu natuurlijk kei trots op mezelf :P

Laat in de middag was er op het onafhankelijksplein nog een carnavalsfeestje.. ik was echt te moe om er heen te gaan maar de rest is daar wel lekker verder gaan feesten.. ik kon niet slapen en ben toen nog een uurtje ofzo met Jimmy gaan bellen.. we hebben echt dik lange gesprekken en tiz steeds super gezellig haha.. net als in Nederland als we bij elkaar zijn, praten we gewoon non-stop met elkaar joh.. en soms gaan de verhalen zo snel omdat we zoveel willen vertellen dat ik er maar de helft van begrijp haha :P

Daarna kon ik wel lekker slapen.. en ben ik pas om 10 uur 's avond wakker geworden.. om elf uur zouden we al naar Starzz gaan omdat daar een leuke band zou optreden en Anne was om 12uur jarig.. Waarvoor Marcia met het bandje had geregeld dat ze een verjaardsliedje voor Anne zouden spelen.. Ik had nog niet gegeten.. dus had me eerst ff op mn gemakje eten klaar gemaakt.. gelukkig mocht ik boerenkool van lieve Marcia pakken :P anders was ik verhongerd en had daar ook echt zin in!! :P

Daarna in Starzz was het leuk.. bandje speelde vet goed en was echt leuke muziek.. gezongen voor Anne met onze feestmutjes op :D Daarna vroeg ik aan iedereen of ze naar La Caff wilde gaan omdat het in Starzz niet druk was.. behalve Marijke had ik het niet gevraagt omdat ze zich ff ergens was gaan zitten.. Laura, Marcia en ik waren buiten en toen kwam de rest er pas achter dat je niet meer naar binnen kunt als je naar buiten loopt (ofjah als je opnieuw entree betaalt wel) en besloten ze daar te blijven omdat ze het anders zonde vonden.. wij zijn toen met zn drietjes ff ergens anders iets gaan drinken.. waardoor er onderling in de groep frustratie ontstond.. omdat Anne jarig was en wou dat we allemaal bij elkaar bleven etc.. Daar hebben we toen ff stress om gehad en ik was een beetje grof uitgevlogen omdat ik t niet meer echt trok..dat gestress om niets de hele tijd.. en allemaal door misverstanden.. dat was niet echt relax majah ik ben wel zo.. en heb daarna wel sorry gezegt hoor en toen hebben we gelukkig wel nog een leuke avond gehad!

Voel me er nu nog wel een beetje schuldig over.. maar ben niet goed in nep doen. ofjah kan t gewoon helemaal niet en heb er ook geen behoefte aan en zeg meestal rechtuit wat ik vind.. en dat valt soms heel verkeerd en komt er vaker ook wel verkeerd uit.. en omdat t mensen zijn waar je normaal niet mee omgaat zorgt dat wel voor een beetje stress.. Mensen die mij kennen nemen mijn reacties met een korreltje zout of we schieten daarna in de lach haha.. maar goed tiz weer oke.. denk ik :) we zullen wel zien.. met zn 7e in huis is ook best moeilijk hoor!

Vandaag wou ik echt uitslapen maar lukt me steeds niet joh.. dus dacht ga ff een mooi berichtje voor jullie type :D en dan ga ik zo weer lekker mn bedje in als me dat lukt :P

Weltruste :D

xjes!!


  • 22 Februari 2009 - 14:54

    Maud:

    schattie!

    toch leuk dat je carnaval hebt gevierd zoals je al gehoord had waren elise en ik om 5 uur thuis! het hele verhaal krijg je nog!
    we hebben er wel een paar op je gedronken!

    Dikke knuffel en kus voor jou lief indiaantje ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 15874

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: