Kennismaking op stage :D - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu Kennismaking op stage :D - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu

Kennismaking op stage :D

Door: Eefke

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Heey heey!!

Vandaag ben ik samen met Tanja kennis gaan maken op onze stageschool.. het was een beetje spannend want ze wisten niet dat we vandaag langs zouden komen.. we hadden wel een aantal x gebelt en een mail gestuurd maar daar hadden we nog geen reactie op gehad...

Maar gelukkig waren we van harte welkom.. Eerst even gesproken met de Wendy (hoofd van de school) en toen ging de vlag omhoog en zongen ze met zn alle het volkslied en een liedje om voor god. We werden in alle klassen voorgesteld en zijn zelfs ff bij de kleuters gaan kijken.. :D kleuterschool is hier niet verplicht..

Het zag er allemaal heel erg leuk uit! Ik kan niet zeggen dat er erg veel verschil is met de klassen in Nederland!

De klas was leuk versierd met mooie werkjes.. de kinderen zitten in groepjes.. ze zingen, spelen toneel hebben een muziekjuf en een mediatheek.. volgens mij vergaderen ze zelf! Allemaal heel erg positief!!

Ik kom in klas 3 stage te lopen (groep 5) ik heb me vandaag even voorstesteld, en de kinderen konden vragen aan mij stellen, ze zongen liedjes voor me (durfde gewoon alleen voor de klas te staan en een liedje voor me te zingen, knap toch!)

De juf is net als mij ook 22 :D ze is pas net een jaartje afgestudeerd!

Normaal moet je hier eerst 3 jaar les gaan geven in het binnenland maar zij had hier toevallig meteen een plaatje gevonden, wat erg bijzonder is.

We moeten zelf even stof gaan halen en dan maken ze een schoolpakje voor ons, een soort van blauw mantelpakje!
Foto's gaan jullie nog wel zien :P

Zo moeten we ons ff ergens gaan melden en daarna fietsen we lekker door naar de palmentuin en daarna lekker zwemmen.. echt fijn dat we zelf overal naar toe kunnen met onze fietsjes!!

Vanaaf gaan we ons ook meteen ff aanmelden voor salsalessen :P en dan kunnen we als het goed is meteen meedoen vanaaf!! :D

Donderdag gaan we op dolfijnentrip.. maar daar horen jullie nog wel meer van in mn volgdnde bericht!

Tiz hier iig erg gezellig :D
en met de meiden heb ik ontzettend veel lol!

xjess

  • 03 Februari 2009 - 15:43

    Eliesje..:

    Een schooluniform.. Dat meen je niet dus heb ik al die uren voor nix op zolder gezeten en jouw hele garderobe een aantal maal voorbij zien komen.. Inclusief modeshow by The Vietster zelf.. :P Whaha.. Ben benieuwd..! Minpunt is dat al die onnodige extra kleding voor op stage nu bagageruimte inneemt en je dus minder outfits voor mij mee kunt nemen, is toch een doodzonde vind je niet..;)

    Love U.. Kuss..!

  • 03 Februari 2009 - 18:30

    Rachid:

    wij wachten de foto's met spanning af:D

  • 04 Februari 2009 - 23:09

    Maud:

    schiet eens op met die foto's of doe je er net als mij jaren over haha! want jou in mantelpak willen we niet missen haha

    dikke kus

  • 06 Februari 2009 - 09:44

    Claud:

    Dag moppie!

    Wat leuk allemaal! Als ik de foto's zie bij tanja op haar hyves...krijg ik toch wel de kriebels haha! Maandag beginnen op de school...wat spannend!
    Heb je ook t adres van je huisje? En een telefoonnummer?? Zou wel fijn zijn!

    We zien ons over 4 maandag moppie! dan wil ik al die spannende verhalen wel van je horen!

    Dikke kus Claudje

  • 06 Februari 2009 - 15:49

    Gerry En John:

    hallo lieve Eefke,
    Hoe gaat het ermee,
    we blijven de site bezoeken. Geniet er maar lekker van. Waar blijft het adres en de foto's.
    Veel liefs en xxxxxxxxxxx van John en Gerry

  • 07 Februari 2009 - 20:41

    Lies En Sepp + Kids:

    Hé Eef leuk dat het zo gezellie is daar.The kids zullen je beslist net zo tof vinden als Jordy dat toen deed. Maak er een leuke stage van. Groetjes Sepp,Lies,Joyce en Jordy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 15870

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: