De eerste dag.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu De eerste dag.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van vieteyinsuriname - WaarBenJij.nu

De eerste dag..

Door: Eefke

Blijf op de hoogte en volg

01 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Heey lieve Nederlandertjes :P

Jullie zullen het wel lekker koud hebben he.. onder een dikke deken liggen met de verwarming op 25graden.. Nouuu dat is hier dus wel ff compleet anders! Het is hier nu net 23uur geweest.. 4 uurtjes vroeger dan bij jullie. Het is lekker warm en alles is wel relax.. Behalve dan die gekke moeheid van mij haha damn.. ik leef volgens mij nog een beetje meer in de Nederlandse tijd!

Na lange 9uur en 20 minuten vliegen en een stel vervelende chinezen voor ons was het eindelijk zover... We vlogen Suriname binnen. Alles wat er te zien was was bos bos en nog eens bos.. iemand die broccolifobie heeft moet hier echt niet naar beneden kijken haha want t was net een mega groot land vol broccoli!! Jullie gaan dit nog wel zien op de foto's want nu denken jullie wast wel waar heeft zij het over dan haha..

Net t vliegtuig uit moesten we natuurlijk weer meteen even op de foto met t vliegtuig.. onze koffers gepakt, geld gewisseld en op zoek naar het bus waar Srananchicks op staat... Toen we naar buiten liepen was het heel ff rustig maar daarna bestormden ze ons om onze koffers naar het busje te brengen.. haha aanval van Surinaamse mannen?! Maar gelukkig waren we snel bij onze chauffeur en wimpelde hij ze af. Sharif (onze huisbaas) was ons toch komen halen en had helaas geen busje met Srananchicks erop maarja daarmee was ie wel al snel gevuld ;)

In de auto de muziek lekker aan en Sharif en de chauffeur vertelde ons vanalles over wat we zagen.. Wij waren super duf en konden onze ogen bijna niet meer open houden.. we gingen ff langs de naaister om ons nieuwe beddengoed op te halen en toen meteen naar ons huisje..wat toch nog een klein uurtje van t vliegveld afligt. Toen we aangekomen waren hebben we kennis gemaakt met ons huisgenootje, Marcia, die hier al 7 maanden zit. Ze loopt stage bij de KLM.

ff een rondje voorstellen en toen lekker t bed in gegaan!! Ik heb t eerste nachtje nog lekker bij Tanja geslapen.. mijn kamer is pas net pas af en je ruikt er nog de verbouwingsgeur en dat is niet zo prettig maar vanavond ga ik wel proberen op mn eigen kamertje te slapen.

Omdat alle kamers toch wel anders zijn hebben we wel afgesproken halverwege ofzo ff te switchen.

Vandaag wilde we toch eigelijk wel wat van Suriname gaan zien..maar mensen t ligt echt aan het weer.. je wordt er zoooo duf van!! haha.. Vanmorgen lekker gedouched, naar de supermarkt geweest (je kunt beter zeggen chinezenmarkt, want net zoals bij ons de friettenten zijn overgenomen zijn hier de supermarktjes overgenomen door chinezen!!) lekker ontbijtje gehaald, te weinig drinken gehaald( merk ik nu :P maar heb al stiekem die van iemand anders uit de koelkast gehaald ;) haha maar zet er morgen wel nieuwe voor terug hoor) en daarna waren we dus al weer moe :S Toen ff tassen uitgeruimd.. en bikini aangetrokken. Marcia had ons vertelt welke taxibedrijven we het beste kunnen bellen als we ergens naar toe willen en waar we kunnen zwemmen.

Ik ging ff de taxi bellen,, kwam ik erachter dat mijn telsur kaartje niet naar Surinaamse nummers kan bellen.. :S super vaag dus Anne, Silke en ik ff bij de overburen gaan vragen of zij wisten wat we ermee moesten.. gelukkig super aardige mensen en na een hoop gepongel nog niet echt gevonden hoe we dit konden oplossen.. majah nu blijkt dus dat telesur niet echt goed werkt haha mensen die een simkaart van mij hebben gekregen jullie kunnen mij misschien wel bellen?! smsen krijg ik sowieso wel binnen.. maar ik moet jullie toch helaas op jullie gewonen nl nummer bellen.. smsen kan ik wel naar jullie op die surikaart.. toch?! Laat maar ff weten of jullie het binnenkrijgen haha :P

Maar uiteindelijk dus wel de taxi kunnen bereiken doordat Anne kon bellen (Anne was zo slim een sim kaart op t vliegveld van Suriname te halen in tegenstelling tot alle andere hier :P)

De taxichauffeur was echt super relax.. hij heet Jeffrey dus zal vast daar wel aan liggen he neef ;) haha Maar die gaan we dus aanhouden.. Het is trouwens helemaal niet duur om met de taxi te gaan.. 25Surinaamse dollars heen en terug te komen terwijl het toch wel 20minuutjes rijden is ofzo.. haha moet je in NL niet proberen want dat is nog geen 10euro!!

1 euro is trouwens 3,5 Surinaamse dollars.. misschien vinden sommige het leuk om te weten :P

Maar dus eindelijk lekker bij het zwembad gelegen.. was erg leuk!! je kunt je eigen hangmatje ophangen en lekker chillen.. zwembad was eigelijk net zo'n soort als bij ons.. zelfs dikke duikplank waar zij allemaal kunstjes op konden.. zo zo!

Er kwam er meteen een naar Anne toe omdat hij haar ogen wou lenen.. haha erg leuk maar mij vallen ze niet lastig :P Ik ben niet blond.. en heb kleine billen.. dus Jimmy maak je maar geen zorgen hoor! ;)

Na het zwemmen weer met Jeffrey naar t huisje gereden.. hij heeft ons een aantal dingen gewezen. Waar we fietsen kunnen huren en waar onze scholen zijn etc.. wel leuk!

Thuis hebben we lekker gechilled.. ik was zo moe dat ik me ff op de bank ben gaan liggen en heb daar lekker 1,5 uurtje geslapen.. mensen die me goed kennen zullen dat niet zo raar vinden.. alleen hoef ik nu niet de verwarming vol aan te zetten om lekker in een warm hokkie te kunnen slapen :D

Andries was lekker aan het koken voor ons :D Voor mij speciaal iets vegetarisch! Er zouden eigelijk ook nog andere stagiaires komen eten, die Sharif hadden uitgenodigd maar dat ging uiteindelijk niet door :P gelukkig voor ons dus dat er wel nog lekker voor ons werd gekookt :D

Het eten was echt heerlijk.. maar Jimmy t kan toch niet op tegen jou bami hoor lieverd :P

Daarna nog lekker op de bank gehangen en met elkaar gekletst.. het is toch ook ff wennen zo met z'n alle, want zo goed kennen we elkaar niet maar moet zeggen dat het goed klikt en dat we het wel gezellig hebben!

Nu dus ff berichtje aan jullie, waar jullie natuurlijk dik naar snakken :P weet zeker dat jullie vanaf dat ik weg was al om t uur je mail aan het checken zijn ;) Ik weet toch.. jullie kunnen niet zonder me :P

Ik moet zeggen, ik ook niet zo goed zonder jullie hoor maar dat hebben sommige toch ook wel al gemerkt he :P .. maar het gemis zal in de loop van de tijd wel gaan wennen..

Lieve tedje die ik graag wil knuffelen nu en dikke kusjes wil geven terwijl ze dat helemaal niet wilt en daarom dik gaat vechten met mij :P wat ik alleen maar leuk vind want ik win het toch :P haha..

Mn lieve vrienden die dikke grappen hebben en mij altijd aan het lachen kunnen maken..

mijn lieve familie die altijd voor mij klaar staat!

de kindjes van groep 3 en natuurlijk het allermeeste mijn vriendje!!

Maar we houden elkaar op de hoogte he :D
Zal alleen in de loop van de tijd ook wel wat minder worden als stage etc allemaal begint (volgende week maandag) want moet natuurlijk wel goed integreren he!

Morgen feeste van Marijke want die is nu net 22 geworden :D
En we willen fietsen gaan huren en dan eens ff goed Suriname gaan bekijken. We hebben van Jean (onze surileekracht) allerlei tips gekregen wat we moeten gaan bekijken en daar zijn we erg benieuwd naar!

Hij zegt sowieso dat Suriname het mooiste land op de aarde is maar dat zullen we nog wel gaan zien he :P

Tot snel lieve poepiess!!

kusjes vanuit het warme Suriname!!

En zoals Eliesje voor me heeft uitgeteld tot over 112 daagjes :P haha

  • 02 Februari 2009 - 07:20

    Maud:

    schat!
    hoop dat je een super leuke tijd gaat hebben daar!

    hier is het inderdaad koud!en inderdaad we liggen onder de dikke deken!

    ik mis je nu al maar de tijd gaat kei snel! en dan gaan we weer dikke party machen!

    de rest daar mailen we wel over haha

    dikke kus van mij

  • 02 Februari 2009 - 07:46

    StagiairesSuriname:

    STAGIAIRESSURINAME LIDMAATSCHAP
    Welkom Welkom, Vietey in Switi Sranang (lekker Suriname)
    StagiairesSuriname is het online netwerk voor alle stagiaires in Suriname.
    Alle informatie, belangrijke gegevens, leuke en handige weetjes over STAGE IN SURINAME vind je hier.
    In ons forum kan je lekker kletsen met andere studenten en met ons uniek en kosteloos lidmaatschap heb je elke maand kortingen en andere voordelen.
    Kortom StagiairesSuriname, Jouw Positie en Meer…
    Mail ons: info@stagiairessuriname.com wordt lid en ontvang ons welkoms cadeau!!
    www.stagiairessuriname.com

  • 02 Februari 2009 - 07:49

    Kelly:

    hee eef!

    super leuk bericht hee! Je schrijft precies hetzelfde als hoe je praat haha!

    Gelukkig vallen die flapdrolletjes jou niet lastig, dan zullen ze laura straks ook niet lastig vallen ;)

    veel plezier daar! En snel minder duf worden he!!!!

    liefs kelly

  • 02 Februari 2009 - 08:06

    Rachid:

    hey sranangchick:D

    Zo te lezen bevalt het allemaal goed tot nu toe. Houden zo! en zal(weet ik wel zeker) alleen maar nog meer naar je zin krijgen;)
    Moet dat maar eens ff proberen met dat bellen..

    En je bericht is meteen een flink bericht he(zoals we gewend zijn van jou:D) haha

    Zal je verhalen zeker volgen..:D en succes/en natuurlijk veel plezier daar! nog 111 dagen te gaan?:D

    gr. rachid

  • 02 Februari 2009 - 08:20

    Loes:

    Haaa lieverd!!

    Goed dat je het daar al naar je zin hebt,, en dat weertje zoooo veel beter als hier.. bent echt zat gaat deze week weer vriezen :S

    Maar over twee weekjes ist zover dan zijn we ook over de broccolivelden binnengekomen, moeten Surinamers van ons afslaan bij de koffers en lekker int zonnetje zitten ;)..

    In ieder geval vast heel veel plezier daar en natuurlijk groetjes aan Tanja !

    Hoop snel je foto's te zien :D

    tot snel meid !!
    dikke kusss

  • 02 Februari 2009 - 08:32

    Kim:

    Haa meis,
    Super leuk om je bericht te lezen! Ik ga je zeker volgen via deze site..
    Heel veel succes en plezier..
    xX Kim

  • 02 Februari 2009 - 09:54

    H0enie:

    Heej Lieffie,

    Gelukkig heb je het al naar je zin daar... Hier is het vet koud, dus geniet lekker van het warme weer!

    Ik zal je verhalen zeker volgen!!

    Kusjes,
    Sharon

  • 02 Februari 2009 - 13:22

    Lieke:

    Meadje!

    Egt super um zon lang bericht te laeze!! Wuur egt nog jaloers,, ik lig dus ziek in bed met verwerming op 21 haha ;) Achja os kikkerlandje he!

    Meid huuuuuul vuuul plezeer en geniet now auk van dien vrije weekje nog! en dan next week stage! superleuk!

    Dieke knuff xxx Lieke

  • 02 Februari 2009 - 13:27

    Tinaapie =):

    Ha scheetii,

    ik had je nog gesmsd, maar kwam er schter dat je al weg was!!bale zeg!

    ben je nog door de duane gekomen met die magic stick?;)

    Ik hoop dat je een top tijd tegemoed gaat mop!

    En ik lees t allemaal wel :P

    Lovee you!

    Veel liefs Tina & Jeroen
    en een knuffie van Dusty

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 Februari 2009 - 13:41

    Kristel:

    Hey Eef!
    Wat leuk om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt!
    En ut weer is natuurlijk top!Heerlijk!:)
    Nou geniet ervan!
    Dan lees ik wel wat je allemaal meemaakt!

    Kus kris

  • 02 Februari 2009 - 13:42

    Sharley:

    Eefke haaj,,

    Sexy 1ste daag haha:D
    Hoe is hut in Suriname??

    XxxX Sharley ( dien lievelings nigtje (A)haha)

  • 02 Februari 2009 - 15:42

    Denise:

    Heeee!! :D

    Klinkt allemaal al heel erg gezellig!! Ik had je zo graag nog even succes willen wensen, maar dat is helaas niet gelukt!

    Bij deze dan, heel veel succes en plezier!

    Hopelijk kun je vanavond in je eigen bedje slapen! Ik zal je berichten bijhouden!

    Dikke kus!!

  • 02 Februari 2009 - 15:46

    Eliesje..:

    Zie je ik zei het toch.. Komt allemaal wel goed..;) En er zit alweer een dag op de teller, dus nog maar 111 te gaan.. :D Enjoy..!!

    Love U..Dikke XxX..!

  • 02 Februari 2009 - 16:25

    Fam. Van Deur:

    Ha Eefke,

    Volgens mam wat een verhaal!!!
    Zo te horen heb je het goed naar je zin....
    Gelukkig maar.
    We zijn heel benieuwd wat er nog allemaal gaat gebeuren daar.
    Wij hopen dat je een fijne tijd krijgt.

    Volgens Remy moet je voorzichtig zijn op het strand, want ja hij kan je nu niet komen redden...!!!!

    Heel veel plezier nog!!

    Groetjes Nico, Marian, Mariska en Remy

  • 02 Februari 2009 - 17:39

    Loes:

    Heej meid!

    Klinkt allemaal reuze spannend! Lekker in de zon heerlijk!! Ben zo jaloers!!

    Heel veel succes en geniet er vooral van!

    Kus Loes

  • 02 Februari 2009 - 18:22

    Rian:

    Ha Eef!
    Leuk dat je zo'n site bijhoudt! Ben super benieuwd naar je verhalen!

    Heel veel plezier daar! Geniet!
    Grtz van mij en mijn papa en mama!

  • 04 Februari 2009 - 14:28

    Teddy:

    heey viet de zwarte piet

    is het leuk daar alweer woendag hé. wat vliegt de tijd!!!!

    en heb je nog iets leuks gedaan??? ik niet echt moet alweer naar school jij hebt nog een weekje vrij toch???? :p

    nou moet even nog iets doen we spreken elkaar later.

    doeiiii

  • 04 Februari 2009 - 14:34

    Teddy:

    heey viet de zwarte piet

    is het leuk daar alweer woendag hé. wat vliegt de tijd!!!!

    en heb je nog iets leuks gedaan??? ik niet echt moet alweer naar school jij hebt nog een weekje vrij toch???? :p

    nou moet even nog iets doen we spreken elkaar later.

    doeiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 15867

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: